профессиональные навыки в героях 5
Heroes of Might and Magic 5: Совет (ID навыков и способностей)
Столкнувшись с проблемой отсутствия на просторах Сети внятного руководства по соответствию ID номеров способностей и навыков героев с их русскоязычными названиями, методом попеременного переключения между вкладками «Блокнота» и самих «Героев», составил это соответствие сам!
ID предназначены для использования с читом «add_skill ID«, который добавляет выбранные умение или навык вашему герою.
######### КЛАССОВЫЕ НАВЫКИ И СПОСОБНОСТИ #########
Гнев крови 172
Сила против магии 173
Память нашей крови 174
Подмога 175
Чистая ярость 176
Открытие врат 14
Пожиратель душ 58
Адский огонь 59
Знак проклятого 60
Зов Ургаша 98
Контрудар 13
Надзор 55
Молитва 56
Опытный военачальник 57
Неумолимая сила 85
Некромантия 15
Вечное рабство 62
Крик баньши 63
Духовная связь 108
Крик ужаса 111
Мститель 16
Ливень из стрел 64
Смертельный выстрел 65
Заколдованная стрела 66
Истинная удача 124
Знание рун 151
Обновлённая руна 152
Величайшая руна 153
Завершённая руна 154
Абсолютная защита 167
Неодолимая магия 18
Волна Аркан 70
Тёмный ритуал 71
Чувство стихий 72
Ярость стихий 150
Мастер артефактов 17
Знак волшебника 67
Поглощение артефакта 68
Волшебное зеркало 69
Колдовское всеведение 137
######### ОБЩИЕ НАВЫКИ И СПОСОБНОСТИ #########
Нахождение пути 19
Разведка 20
Навигация 21
Родные земли 73
Быстрое отерытие врат 86
Поступь смерти 99
Бесшумный преследователь 112
Марш големов 125
Внезапная атака 138
Острый ум 155
Мародёрство 168
Путь войны 177
УПРАВЛЕНИЕ МАШИНАМИ 2
Первая помощь 22
Баллиста 23
Катапульта 24
Скорострельная баллиста 74
Серный дождь 88
Чумная палатка 100
Заколдованная баллиста 113
Власть над машинами 126
Сотрясение земли 139
Рунные машины 156
Помощь гоблинов 182
Притяжение магии 25
Учёный 26
Разгадка тайного 27
Выпускник 79
Хранитель тайного 87
Повелитель мётвых 101
Лесное коварство 114
Колдовская награда 127
Тёмное откровение 140
Рунный откат 157
Менторство 169
Сбор войск 28
Управление казной 29
Дипломатия 30
Воодушевление 75
Хозяин врат 89
Вестник смерти 102
Лесной лидер 115
Преданность машин 128
Аура скорости 141
Рунная гармония 158
Сопереживание 170
Упоение битвой 178
Магическое сопротивление 31
Солдатская удача 32
Удача в пути 33
Покровительство Асхи 80
Широкие врата Ада 90
Смертельная неудача 103
Эльфийская удача 116
Трофеи 129
Удачливый чародей 142
Гномья удача 159
Варварская удача 179
Отражение 37
Уклонение 38
Стойкость 39
Глухая оборона 77
Огненное возмездие 92
Могильный холод 105
Битва до последнего 118
Сопротивление 131
Прочность камня 144
Оборонительный хирд 161
Готовность 171
Защити всех нас 181
Восполнение маны 40
Мудрость 41
Тайные знания 42
Тайное преимущество 81
Взрывающиеся трупы 93
Защита нежити от магии 106
Тайное откровение 119
Контрзаклинание 132
Изменчивая мана 145
Отвлечение 162
Повелитель льда 43
Повелитель огня 44
Повелитель молнии 45
Огненная ярость 82
Иссушающее пламя 94
Смертельный холод 107
Взрыв маны 120
Истощение магии 133
Тайны хаоса 146
Пирокинез 163
Дарующий благословение 49
Дарующий защиту 50
Гнев праведный 51
Ангел-хранитель 78
Защита от огня 96
Сумерки 109
Штормовой ветер 122
Печать света 135
Тайны света 148
Вечный свет 165
Хозяин земли 52
Повелитель чар 53
Повелитель жизни 54
Стихийное равновесие 84
Огненные войны 97
Обитаемые шахты 110
Туманная завеса 123
Изгнание 136
Экзорцизм 149
Рунный щит 166
######### УНИКАЛЬНЫЕ НАВЫКИ B СПОСОБНОСТИ ВЕЛИКОЙ ОРДЫ #########
Огонь ярости 184
Военное знание 185
Выносливость 186
Притяжение магии 212
ПРИГЛУШЕНИЕ ТЬМЫ 195
ПРИГЛУШЕНИЕ ХАОСА 191
Порча хаоса 192
Ослабление хаоса 193
Удержание хаоса 194
Огненная ярость 208
ПРИГЛУШЕНИЕ СВЕТА 199
Порча света 200
Ослабление света 201
Удержание света 202
Тайны света 214
Штормовой ветер 215
ПРИГЛУШЕНИ ПРИЗЫВА 203
Порча призыва 204
Ослабление призыва 205
Удержание призыва 206
Возвращение в пустоту 207
Туманная завеса 211
Развитие боевого клича 188
Могучий клич 189
Крик ярости 190
Восполнение маны 213
Умения и навыки
Навык «Нападение» предназначен для увеличения урона, который могут нанести существа под командованием героя, и при изучении которого возможно выбрать умения, улучшающие атакующие свойства героя и существ.
Навык «Защита» предназначен для уменьшения урона, который могут выдержать в ближнем бою существа под командованием героя, и при изучении которого возможно выбрать умения, улучшающие защитные свойства героя и существ.
Навык «Управление машинами» предназначен для увеличения параметров баллисты, катапульты, палатки и тележки с боеприпасами, а умения наделением их особыми свойствами.
Навык «Удача» предназначен, при срабатывании, для увеличение количества наносимого урона существами под командованием героя. Умения же наделяют героя и существ особыми способностями.
Навык «Чародейство» предназначен для уменьшения времени до наступления следующего хода героя после прочтения заклинания (кроме массовых). В основном умения направлены на наделения особых способностей героя, и лишь в нескольких случаях они же влияют на подконтрольных существ героя.
Навык «Образование» предназначен для увеличения одного из параметров характеристик героя и даёт надбавку к приобретённому опыту. Умения же предназначены для наделения особых свойств героя и/или бонусов в виде надбавке к параметрам, опыта и другое.
Навык «Магия Света» предназначен для увеличения эффективности заклинаний магии Света и позволяет изучить более продвинутые заклинания школы Света. Умения позволяют применять заклинания магии Света массово или же наделяют героя/существ под его командованием особыми свойствами.
Навык «Магия Тьмы» предназначен для увеличения эффективности заклинаний магии Тьмы и позволяет изучить более продвинутые заклинания. Умения позволяют применять заклинания магии Тьмы массово или же наделяют героя/существ под его командованием особыми свойствами.
Навык «Магия Хаоса» предназначен для увеличения эффективности заклинаний магии Хаоса и позволяет изучить более продвинутые заклинания. Умения наделяют героя/существ под его командованием особыми свойствами.
Навык «Магия Призыва» предназначен для увеличения эффективности заклинаний магии Призыва и позволяет изучить более продвинутые заклинания. Умения наделяют героя под его командованием особыми свойствами и способностями.
Навык «Образование» для орков предназначен для увеличения параметра одной из основных характеристик героя. Также даёт надбавку к приобретённому опыту.
Примечание: Навык доступен только оркам.
Навык «Разрушение магии Призыва» предназначен для снижения уровня мастерства противника в магии Призыва.
Примечание: Навык доступен только оркам.
Навык «Разрушение магии Света» предназначен для снижения уровня мастерства противника в магии Света.
Примечание: Навык доступен только оркам.
Навык «Разрушение магии Тьмы» предназначен для снижения уровня мастерства противника в магии Тьмы.
Примечание: Навык доступен только оркам.
Навык «Разрушение магии Хаоса» предназначен для снижения уровня мастерства противника в магии Хаоса.
Примечание: Навык доступен только оркам.
Профессиональные навыки в героях 5
__________________
✍ Step aside from the way of a better man than you
So you fall at his feet hes the one who betrays you
Its the servants devotion for the decay
There are no flowers on your grave
There are no chains
There I keep chanting for the forgotten name © Amorphis
Step aside from the way of a better man than you
So you fall at his feet hes the one who betrays you
Its the servants devotion for the decay
There are no flowers on your grave
There are no chains
There I keep chanting for the forgotten name © Amorphis
eXeCuToR;132772 Неа нельзя. У каждого навыка есть своя вероятность выпадения. Так что вся СА строится на вероятности. Хотя конечно мало вероятно что тебе ее вот так вот обломают.
3DogMZA;133071 Да не всегда попадается, то чего ты хочеш, но ведь если сильно надо, то можно и забыть навык! Теперь уже нестрашно если есть ментор!
Но всё же всегда хочется, что бы все навыки появлялись так как тебе нужно! Но уменя как не странно почти всегда так! Как хочу прокачать героя, так то мне и дают!
Профессиональные навыки в героях 5
Allows magical runes of 1-2 circles to be placed on own creatures in combat, temporarily giving them new battle abilities and characteristics.
Advanced Runelore
Allows magical runes of 3-4 circles to be placed on own creatures in combat, temporarily giving them new battle abilities and characteristics.
Expert Runelore
Allows magical runes of 5 circles to be placed on own creatures in combat, temporarily giving them new battle abilities and characteristics.
Ultimate Runelore
Allows magical runes to be placed without wasting wood and ore.
Fine Rune
There is a 50% chance of not using up resources on rune activation.
Contributes to:
Greater Rune
Allows the same rune to be activated for the second time for triple resource cost.
Contributes to:
Refresh Rune
Contributes to:
Absolute Protection
Normal attacks against hero’s creatures are always unlucky. Lucky attacks are turned to normal. If enemy has Absolute Luck perk, effects of both perks are nullified.
Requires:
Basic Attack
Increases damage dealt by your creatures in melee combat by 5%.
Advanced Attack
Increases damage dealt by your creatures in melee combat by 10%.
Expert Attack
Increases damage dealt by your creatures in melee combat by 20%.
Archery
Increases damage dealt by hero’s creatures in ranged combat by 20%.
Battle Frenzy
Minimum and maximum damage inflicted by each creature under hero’s control is increased by 1. Especially effective for armies of low level creatures.
Tactics
Increases the area in which the hero can rearrange creatures before combat.
Contributes to:
Offensive Formation
Attack of Dwarven creatures in hero’s army increased when close to each other on the battlefield.
Requires:
Contributes to:
Retribution
Troops under hero’s control deal increased amount of damage according to their moral state.
Requires:
Basic Dark Magic
Allows hero to learn Dark Magic spells of the third circle and makes Dark Magic more effective overall.
Advanced Dark Magic
Allows hero to learn Dark Magic spells of the fourth circle and makes Dark Magic even more effective.
Expert Dark Magic
Allows hero to learn Dark Magic spells of the fifth circle and gives maximum power to Dark Magic.
Master of Curses
Grants mass effects to Weakness and Suffering spells, but doubles the casting cost of these spells. Hero wastes only half of his current initiative to cast these spells.
Contributes to:
Master of Mind
Grants mass effects to Slow and Confusion spells, but doubles the casting cost of these spells. Hero wastes only half of his current initiative to cast these spells.
Master of Pain
Grants area effects to Decay and Vulnerability spells, but doubles the casting cost of these spells. Hero wastes only half of his current initiative to cast these spells. Adds +4 to effective spellpower of Unholy Word spell.
Shrug Darkness
Enemy Dark Magic spells will be cast with only 50% of effective Spellpower.
Requires:
Basic Defense
Decreases damage dealt to your creatures in melee combat by 10%.
Advanced Defense
Decreases damage dealt to your creatures in melee combat by 20%.
Expert Defense
Decreases damage dealt to your creatures in melee combat by 30%.
Evasion
Decreases damage dealt to your creatures by ranged attacks by 20%.
Protection
Decreases damage dealt to your creatures by magic attacks by 15%.
Contributes to:
Vitality
Increases hit points of all your creatures by 2 (Particularly effective for large armies)
Defensive Formation
Defense of Dwarven creatures in hero’s army increased when close to each other on the battlefield.
Requires:
Contributes to:
Preparation
All the creatures, while discharging the Defend command, will retaliate any enemy, which assaults them, first, even if the enemy has “No retaliation” ability. Moreover, if the defending creature has “Unlimited Retaliation” ability, it will attack the enemy twice: Before and after it’s assault.
Requires:
Contributes to:
Basic Destructive Magic
Allows hero to learn Destructive Magic spells of the third circle and makes Destructive Magic more effective overall.
Advanced Destructive Magic
Allows hero to learn Destructive Magic spells of the fourth circle and makes Destructive Magic even more effective.
Expert Destructive Magic
Allows hero to learn Destructive Magic spells of the fifth circle and gives maximum power to Destructive Magic.
Master of Fire
Contributes to:
Master of Ice
Grants freezing effect to Ice Bolt and Circle of Winter spells.
Master of Storms
Grants stunning effect to Lightning Bolt and Chain Lightning (first target only) spells.
Ignite
Fire spells casted by the hero in combat will ignite enemies, inflicting 100% of current spell damage to the target during next 3 rounds.
Requires:
Contributes to:
Mana Burst
The hero calls upon the forces of nature to affect enemy casters. Any time an enemy creature casts a spell it will receive damage 10 times the hero’s level.
Requires:
Contributes to:
Basic Enlightenment
Hero receives +1 to one of his primary stats for every four levels including the levels already got and + 5% bonus to the experience gained.
Advanced Enlightenment
Hero receives +1 to one of his primary stats for every three levels including the levels already got and + 10% bonus to the experience gained.
Expert Enlightenment
Hero receives +1 to one of his primary stats for every two levels including the levels already got and + 15% bonus to the experience gained.
Arcane Intuition
Allows hero to learn an unknown spell used by an enemy hero or by any creature in combat (hero must be able to learn the spell with regards to his level in this school of magic).
Contributes to:
Intelligence
Increases normal maximum mana by 50%.
Scholar
Allows the Hero to teach various spells to other heroes, effectively trading spells between spell books.
Tap Runes
Regains some mana (depending on Knowledge) each time any rune is used.
Requires:
Contributes to:
Mentoring
When this hero meets another friendly hero, the latter gains as much experience as he or she needs to have his or her experience become equal to 25 percent of that of the mentor’s (this is only effective if that hero has less experience originally).
Requires:
Contributes to:
Basic Leadership
Increases moral of all creatures in hero’s army by 1.
Advanced Leadership
Increases moral of all creatures in hero’s army by 2.
Expert Leadership
Increases moral of all creatures in hero’s army by 3.
Diplomacy
Allows hero to effectively negotiate with hostile creatures. Increases chances and reduces costs of creatures that wish to join your army.
Contributes to:
Estates
Hero contributes 250 gold pieces per day to your cause.
Recruitment
Increases weekly growth of 1st, 2nd and 3rd level creatures by +3, +2 and +1 respectively. Hero must be stationed within the friendly town on the last day of the week for effect to take place.
Runic Attunement
Increases creature morale by +2 for one turn after rune casting.
Requires:
Contributes to:
Empathy
Each time when the Morale effect is triggered with any of the creatures in the hero’s army, the hero moves 10 percent forward along the ATB bar. (If the creature has a negative Morale effect, the hero is moved backwards).
Requires:
Contributes to:
Basic Light Magic
Allows hero to learn Light Magic spells of the third circle and makes Light Magic more effective overall.
Advanced Light Magic
Allows hero to learn Light Magic spells of the fourth circle and makes Light Magic even more effective.
Expert Light Magic
Allows hero to learn Light Magic spells of the fifth circle and gives maximum power to Light Magic.
Master of Abjuration
Grants mass effects to Deflect Missile and Endurance spells, but doubles the casting cost of these spells. Hero wastes only half of his current initiative to cast these spells.
Contributes to:
Master of Blessings
Grants mass effects to Divine Strength and area effect to Cleansing spells, but doubles the casting cost of these spells. Hero wastes only half of his current initiative to cast these spells.
Master of Wrath
Grants mass effects to Righteous Might and Haste spells, but doubles the casting cost of these spells. Hero wastes only half of his current initiative to cast these spells. Adds +4 to effective spellpower of Holy Word spell.
Eternal Light
Hero’s light spells are twice harder to dispel. Opposite spells (like Slow versus Haste) applied by an enemy to Hero’s creatures have 50% chance to fail.
Requires:
Basic Logistics
Increases hero’s movement speed over land by 10%.
Advanced Logistics
Increases hero’s movement speed over land by 20%.
Expert Logistics
Increases hero’s movement speed over land by 30%.
Navigation
Increases hero’s movement speed at sea by 50%.
Pathfinding
Reduces penalty for moving through rough terrain by 50%.
Contributes to:
Scouting
Hero receives +4 to his range of view and gets an ability to see precise number of creatures in neutral troops, in enemy armies, towns and garrisons within his range of view.
Snatch
The hero spends no movement points to pick up resources, access buildings and other similar actions.
Requires:
Contributes to:
Swift Mind
Hero receives +25% bonus to Initiative at start of combat.
Requires:
Contributes to:
Basic Luck
Increases luck of all creatures in hero’s army by 1.
Advanced Luck
Increases luck of all creatures in hero’s army by 2.
Expert Luck
Increases luck of all creatures in hero’s army by 3.
Magic Resistance
Increases magic resistance of all creatures in hero’s army by 15%. Creatures are more likely to avoid enemy magic.
Contributes to:
Resourcefulness
In the course of adventures the hero tends to find more gold and resources and be more lucky overall.
Soldier’s Luck
Guarantees that useful combat abilities of creatures in hero’s army (like Squires’ Bash, for example) will trigger more often.
Dwarven Luck
Twice more chance to resist enemy spell
Requires:
Basic Sorcery
Speeds up hero’s casting in combat. Interval between two consecutive spell casts is reduced by 10%.
Advanced Sorcery
Speeds up hero’s casting in combat. Interval between two consecutive spell casts is reduced by 20%.
Expert Sorcery
Speeds up hero’s casting in combat. Interval between two consecutive spell casts is reduced by 30%.
Arcane Training
Reduces casting costs of all spells by 20%.
Contributes to:
Magic Insight
Allows a hero to learn magic spells of the third circle regardless of actual skills in the respective schools of magic.
Mana Regeneration
Doubles mana regeneration
Distract
Enemy hero will receive 20% penalty to Initiative after casting any spell in combat.
Requires:
Basic Summoning Magic
Allows hero to learn Summoning Magic spells of the third circle and makes Summoning Magic more effective overall.
Advanced Summoning Magic
Allows hero to learn Summoning Magic spells of the fourth circle and makes Summoning Magic even more effective.
Expert Summoning Magic
Allows hero to learn Summoning Magic spells of the fifth circle and gives maximum power to Summoning Magic.
Master of Conjuration
Makes Conjure Phoenix and Summon Elementals spells more powerful (effective Spellpower is increased by 4 for casting those spells).
Master of Earthblood
Makes Fire Trap and Earthquake spells more powerful (effective Spellpower is increased by 4 for casting those spells).
Master of Life
Makes Fist of Wrath and Raise Dead spells more powerful (effective Spellpower increases by 4 for casting those spells).
Contributes to:
Runic Armour
Hero receives Arcane Armour spell and +4 effective Spellpower when casting it.
Requires:
Contributes to:
Exorcism
All Destructive Damage spells against summoned and gated targets deal double the normal damage.
Requires:
Contributes to:
Basic War Machines
Makes war machines more effective overall. Increases Attack, defense and Damage of Ballista. Increases Catapult’s Damage and grants it a 30% chance to hit. The First Aid Tent receives increased Healing Power. Ammo Cart gains an ability to increase Attack of ranged units in hero’s army by 1.
Advanced War Machines
Makes war machines more effective overall. Increases Attack, defense and Damage of Ballista. Increases Catapult’s Damage and grants it a 40% chance to hit. The First Aid Tent receives increased Healing Power. Ammo Cart gains an ability to increase Attack of ranged units in hero’s army by 2.
Expert War Machines
Makes war machines more effective overall. Increases Attack, Defense and Damage of Ballista. Increases Catapult’s Damage and grants it a 50% chance to hit. The First Aid Tent receives increased Healing Power. Ammo Cart gains an ability to increase Attack of ranged units in hero’s army by +3.
Ballista
Allows manual control of the Ballista. Ballista gains one extra shot. Restores the Ballista after the battle if it was destroyed
Contributes to:
Catapult
Allows manual control of the Catapult. Catapult gains one extra shot. Restores ammo cart after the battle if it was destroyed
First Aid
Allows manual control of the First Aid Tent. Restores the First Aid Tent after the battle if it was destroyed
Runic Machines
Increases initiative of all warmachines by +3
Requires:
Contributes to:
Triple Ballista
Ballista gains another extra shot (up to 3 consecutive shots total if hero is proficient with ballistas).
Requires:
Contributes to:
Thanks to sfidanza for creating the Heroes V skills and abilities pages!
Thanks to Valeriy for image optimisation!